Out Of The Blue

Friday, December 12, 2008
امورتي الحلوة


الأغنية
امورتي الحلوة بقت طعمة
بقت طعمة ولها سحر جديد
لها خفة روح لما بتضحك بتروح لبعيد

معزورة ياناس لو خبتها مالعيد للعيد
معزورة ياناس لو خبتها مالعيد للعيد
لو شفتوا جمالها هتحتاروا هتحتاروا
والبيض والسمر هايداروا هايداروا
والحب هاتحصل فيه ازمة وتسعيرته تزيد

علشان ماهي سن 17 قال يعني خلاص
تزعل وياي لو ابوسها قدام الناسا
ان قلت حبيبة امها وشها يحمر
وان قلت اكلك يابطة تخاصمني شهر

تطول قد ماتطول تكبر قد ماتكبر
جوه القلب هاتفضل زي الأول واكتر
لو شفتوا جمالها هتحتاروا هتحتاروا
والبيض والسمر هايداروا هايداروا
والحب هاتحصل فيه ازمة وتسعيرته تزيد
دي حبيبتي ومش بس حبيبتي داحنا اختين
والفرحة الواحدة بنقسمها على ضحكتين
ياما نفسي اشوفها بتتمختر فوق جمب الشمس
واكتب على باب السما ياسطى ممنوع اللمس

توصل قد ماتوصل تكبر قد ماتكبر
قلب الام هايفضل قد الاول واكتر
لو شفتوا جمالها هتحتاروا هتحتاروا
والبيض والسمر هايداروا هايداروا
والحب هاتحصل فيه ازمة وتسعيرته تزيد







ساعات الواحد بيشوف ناس لما ربنا بيرزقهم بطفل بيتغروا كتير وبتلاقيهم ناس تانية بتصرفات تانية ويمكن بطباع
تانية خالص
وكتير من الاباء والامهات بيحبوا يتاملوا اطفالهم بالساعات ومابيزهقوش

حاجة غريبة قوي بتحصل جوه الواحد لما بيشوف حاجة منه واقفة قدامه

حاجة فيها روح وبتحرك وبتلعب وتزعل وبتعيط وتفرح وتضحك

كوكتيل مشاعر غريب بيحس بيه في لحظتها بيبقى لسانه عاجز عن انه يوصف الكوكتيل ده
فقط بيتامل الحاجة اللى منه

كتير قوي بنسمع عن اب او ام يقولك بص بص ابني لما عمل الحركة دي دانا بعمل كده بالظبط دانا لما ببوز بيبقى شكلى عامل كده دانا زمان وانا صغير كنت لما اكدب بيبقى وشي عامل كده او بعمل الحاجة الفلانية
مش عارفة دي جينات ولا ايه بس اكيد مشاعر الشخص لما يلاقى نسخة منه صغنونة اكيد مشاعر مختلفة مبيفكرش ساعتها ايه السبب ولا الحكاية دي ترجع لايه

المهم انا بتكلم في الموضوع ده ليه انا لسه يعني مخلفتش لاني لسه متخطبتش حتى بس اصل انا لقيت الحتة بتاعتي اللى مني

اه بجد والله
بقى لي امورتي الحلوة اللى بقت طعمة واللى ليها سحر تاني غير اللى قالت عليه الشحرورة خالصسحر غريب كده بجد وغلاوة كده ملهاش حد
بنوتي الحلوة هي بنت خالى
مقربناش من بعض غير من كام سنة
في الاول مامتها كانت تقولى دي طالعالك في شوية حاجات
او تقولى دي مريم بتعمل كزا اقولها عادي ياطنط انا كنت كده وانا صغيرة
لكن ده في الاول بس
لكن مريم دلوقتى تفكيرها عمال بيكبر
واحنا عمالين بنقرب اكتر واكتر مش هقول التفكير زي التفكير مش شرط ( مع ان التفكير زي التفكير
لكن لما تلاقى نفس التصرفات نفس التعبيرات نفس التعليقات نفس الحركات نفس الخناقات نفس ونفس ونفس ونفس
وفي الاخر بلاقى نفسي واقفة بتتكلم وتتحرك
اكيد مريم ليها شخصيتها وليها اختلافاتها عني بس انا مبشوفش غير انها منى
في الاول قلت اخلينا معاها صحاب عشان لو اقدر انصحها او افيدها من غير ماتبقى هي حاسة باني بعمل كده وبعدين
ابتديت احس انها اختى ومسئولة مني ومؤخرا بقيت احس اني امها ( ربنا يخليلها مامتها طبعا
دلوقتى وانا في السن ده لقيت بنتي اللى انا مسئولة جزئيا عنها وقدر على قدر الامكان اني ساعات اعمل دور الصاحبة وساعات الاخت وساعات الام
لكن ياترى لو لي بنت مسئوليتها التامة مني هاقدر افصل بين الادوار دي ولا لأ؟؟
مش عارفة وهاسيب الاجابة لوقتها
لاني اصلا كاتبه الموضوع ده عشان اعبر عن حبي وفرحتي ليها
هو اللي قلب جد لوحده
:):)
وامورتي الحلوة بقت طعمة بقت طعمة ولها سحر جديد
posted by Sara @ 12/12/2008 10:51:00 PM  
2 Comments:
  • At 12:34 AM, Blogger kochia said…

    حلو اوي انك تشوفي حد شبهعك كدة
    فعلا شئ جذاب ومثير
    ولما تحبي تتابعيه .. بيكون نفسك انه يعمل حاجات انتي عملتيها بس بشكل احسن
    ولا يقع في اخطاء انتي وقعتي فيها
    ويكون ذكي زيك احيانا في ردود رديتيها
    فعلا شعور جميل
    ربنا يديم المحبة بينكم
    تحياتي

     
  • At 5:31 AM, Blogger حاسوباتيه said…

    ربنا يخليكم لبعض يارب وكل سنه وانتي طيبه ياقمر

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: Sara
Home: Zakazik, Sharkia, Egypt
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
بحبه هو وهو وبس
Michael Bolton